Ortopedi Bölümünde Tedavi Edilen 5 Hastalık

Ortopedi doktorları kemikle ilgili birçok rahatsızlığı tedavi eder. Ortopedi servisinde tedavi edilen 5 hastalığı sizler için açıkladık.

Ortopedi sağlık hizmetleri pratisyenleri, insan vücudundaki kas-iskelet sistemlerini tedavi eden doktorlardır. “Ortopedi” kelimesi Yunancadan “kemik”, “düzeltmek” ve “çocuk” kelimelerine çevrilmiştir. Bu tıbbi sınıflandırma uzun yıllardır var. Jean-Andre Venel, 1700’lerin sonlarına kadar, çocuklarda iskelet deformitelerini tedavi etmek için tasarlanan ilk hastaneyi kurdu. Venel bazen bu disiplinin kurucu babası olarak anılır. 1800’lerin ortalarında, kırık kemiklerin uygun şekilde hizalanmasına yardımcı olmak için alçı kalıpların ortaya çıktığını gördü.

Birçok hastalık bu uzmanlar tarafından ortopedi bölümünde tedavi edilmektedir. İşte beş rahatsızlık ve tedavileri:

Ortopedi Bölümünde: Kalça protezi

Kalça topu ve eklem parçalandığında, bireyler cerrahi kalça protezini tercih edebilir. Bu prosedür ile artrit gibi hastalıklardan kaynaklanan ağrıyı azaltmak veya kırık veya dejeneratif hastalık gibi hasarı düzeltmek için sert, dayanıklı protez malzemeden yapılmış bir implant yerleştirilir. Tam bir prosedüre artroplasti denir. Artroplastide ortopedi doktoru femur başını ve pelvik konektörü değiştirir. Bazı durumlarda kısmi bir değiştirme de seçilebilir. Hastaların büyük çoğunluğu ortopedi bölümünde tedavi olarak bu işlemden sonra gelişmiş fonksiyon ve ağrının azaldığını söylemektedir.

Ortopedi Bölümünde: Spinal Füzyon

Spinal füzyon, ağrı veya hareket açıklığı sorunları nedeniyle omurgadaki iki omurun kaynaşmasını gerektirir. Kaynaştırma, iki veya daha fazla ayrı bölüm içerebilir. Kemik grefti genellikle bu tedavi seçeneğine eşlik eder. İki tip vardır, Posterolateral füzyon ve Interbody. Her iki teknik de vidalar, metal çubuklar veya titanyumla tutulan greftleri içerir. Hastalarda bu füzyonların görülebilmesi için bazı nedenler arasında tümör, disk hastalıkları, dejenerasyon, kırık ve skolyozdan muzdarip olmaları sayılabilir.

Ortopedi Bölümünde: Çarpık ayak

Çarpık Ayak (Clubfoot), bebek ilk doğduğunda mevcut olan bir doğum kusurudur. Bu doğuştan kusur, konumu nedeniyle bir golf sopasına benzeyen bir ayak olarak ortaya çıkar. Bükülmüş bir şekilde yana doğru çıkıntı yapar. Ayaklar ince veya aşırı olabilir. Diğer tüm şekillerde normal bir çocuk olan kişide bir veya iki ayakla ortaya çıkar. Doktorlar bu durumun neden ortaya çıktığından emin değiller ancak spina bifida ile ilgili olabileceğini düşünüyorlar. Gebelik sırasında anne rahminde konumlanmak rahatsızlığa neden olmaz. Erkek çocuklarının ayakları kızlardan daha sıktır ve eğer bir ebeveynde varsa, yeni bebekler için de çarpık ayak olma olasılığı daha yüksektir. Tedavi edilmezse artrite veya özgüvensizlik gibi sorunlara neden olabilir. En iyi tedavi şekli, ortopedi bölümünde; bebeklik döneminde ayağı germek ve uygun pozisyona almak için bir yöntemle veya ameliyatla tedavi edilir.

Ortopedi Bölümünde: Kemik kanseri

Kemik kanseri, çocuklarda veya yetişkinlerde ortaya çıkabilen ciddi bir kanser türüdür. Merkezde bulunan jöle benzeri madde olan kemik iliğinde başlar. En sık kol ve bacaklarda görülür. Tedavi cerrahi ampütasyon veya kemoterapi ve radyasyonu içerebilir.

Ortopedi Bölümünde: Diz ağrısı

Diz rahatsızlığı, artrit, yırtık bağlar, yırtık kıkırdak, gut ve enfeksiyonlar gibi birçok farklı nedenden kaynaklanabilir. Birçok aşırı kilolu birey, fazla kiloların üzerlerine yüklediği stres nedeniyle dizlerinde sorun yaşar. Bir kişi bu rahatsızlıklardan herhangi biriyle sorun yaşarsa, konsültasyon için bir ortopedi uzmanına danışmalıdır. Genellikle eğer sağlık durumu uygun ise doktor kontrolünde kilo vermesi önerilebilir. Diz ağrılarının kilonun dışında başka sebepleri de olabilir. Bir ortopedi uzmanına danışarak diz problemlerinizin ve ağrılarınızın ortadan kalkması veya azaltılması mümkündür. Bu sorunlar ve diğer sorunların başarıyla çözülebilmesi için ortopedi bölümünde Mersin, Ortopedi ve Tramvatoloji Uzmanı Op. Dr. Fatih Kemal Doğan’dan randevu alarak, tedavi olmanız mümkündür.