Mersin Ortopedi & Travmatoloji

Kemikler, kas-iskelet sistemi, eklemler, sinir ve bağlardan oluşan hareket sistemindeki travmaların ve cerrahi uygulama gerektiren kronik rahatsızlıkların tedavisi ortopedi doktoru tarafından yapılmaktadır. Ortopedi daha iyi bir yaşam kalitesi isteyen insanlar tarafından kullanılan tıbbi alanlardan biri haline gelmiştir.

Mersin ortopedi doktorları ve Mersin en iyi ortopedi doktoru kimdir?

Mersin ortopedi tedavilerinde, Mersin en iyi ortopedi doktoru olarak Op. Dr. Fatih Kemal Doğan ön plana çıkmaktadır. Op. Dr. Fatih Kemal Doğan Mersin en iyi ortopedi doktoru olarak başarılarını kanıtlamış bir doktordur. Ortopedi doktorları yani ortopedistler kemik, eklem, bağ ve tendon, kas ve sinirleri içeren kas-iskelet sisteminin düzenli çalışması için gerekli tanıyı koyarak, uygun tedavi yöntemlerinin uygulanması konusunda uzmanlaşmışlardır.

Ortopedistler eğitim, lisans, tıp fakültesi, alt uzmanlık çalışmaları ve sıklıkla yapılan araştırmalarla kendilerini geliştirmektedir. Mersin ortopedi uzmanları da genellikle özel uygulamalarda veya ortopedi alanında daha tanımlanmış ortopedik rahatsızlıkları tedavi etmektedir.

Ortopedi Hastalıkları;

• El cerrahisi
  • Omuz ve dirsek cerrahisi
  • Eklem rekonstrüksiyonu (artroplasti)
  • Pediatrik ortopedi
  • Ayak ve ayak bileği cerrahisi
  • Omurga ameliyatı
  • Kas-iskelet sistemi onkolojisi
  • Cerrahi spor tıbbı
  • Ortopedik travma
  • Boyun ve bel fıtıkları
  • Siyatik
  • Lif Kopmaları
  • Kemik intihaplanmaları
  • Kalça çıkıkları
  • Topuk dikeni
  • Romatizmalar

Mersin Ortopedi Tedavi Yöntemleri

Ortopedistler cerrahi veya cerrahi olmayan yöntemlerle tedaviler uygulamaktadır. Ameliyatsız kas-iskelet sistemine bağlı oluşan rahatsızlıklar da ilaçla tedavi yöntemi günümüzde sıklıkla uygulanan tedavi yöntemleri arasındadır. Cerrahi uygulama gerektirmeden tedavi edilebilen ortopedik rahatsızlıklar genellikle fizik tedavi uygulamaları ile yapılmaktadır.

1. Mersin Ortopedi: Ortopedik Cerrahi

Ortopedik cerrahi alanında yapılan uygulamalar; Diz değiştirme, kalça protezi ve dirsekler, ayak bilekleri, bilekler ve parmaklar gibi daha küçük eklemler için implantlar gibi büyük eklem replasmanları da giderek daha popüler hale gelmektedir.

• Mersin Ortopedi: Artroskopik Cerrahi

Hastalık veya yaralanma kemiklere, kıkırdaklara, bağlara, tendonlara ve kaslara zarar verebileceğinden ortopedik cerrahlar artroskopik cerrahiyi kullanabilir. En yaygın rahatsızlıklar arasında iltihaplanma, akut veya kronik yaralanma, rotator manşet yırtıkları ve çıkıkları, diz hasarı ve karpal tünel sendromu bulunur. Artroskopi, bir santimetre uzunluğunda küçük kesiler ile eklemlerin içinin kalem boyutunda kamera ile görüntülenmesidir. Artroskopik cerrahi, ortopedik cerrahların bir eklemin içindeki sorunları görselleştirirek, teşhis ve tedavi etmek için kullandıkları bir yöntemdir. Bu tip artroskopik yöntem kullanılarak incelenen altı eklem vardır: Ayak bileği, dirsek, kalça, diz, omuz ve bilek. Cerrah cilde küçük bir kesi yaparak ve eklemin içine kalem büyüklüğünde bir alet yerleştirerek, ekrandaki görüntüyü görebilir, böylece bir tanı koyarak ve uygun tedavi yöntemini belirler.

Ortopedik cerrahlar, hastalarını aşağıdaki durumlarla tedavi etmek için hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemleri kullanabilir:

• Spor yaralanmaları,
  • Enfeksiyonlar,
  • Tümörler,
  • Dejeneratif hastalıklar (kanser, diyabet ve alzheimer hastalığı gibi dokuları veya organları etkileyen nörodejeneratif hastalıklar),
  • Konjenital bozukluklar doğumdan önce veya down sendromu gibi yaşamın ilk aylarında görülmektedir.)
  • Kas-iskelet sistemi travması. Ağrısız aktivitenin ve daha yüksek yaşam kalitesinin için hastalarını tekrar ayağa kaldırarak, hareket etmesini sağlamak.

Mersin Ortopedi kas-iskelet sisteminin doğru çalışmasına odaklanır. Mersin en iyi ortopedi doktoru ile bağların, tendonların, eklemlerin, kemiklerin ve kasların nasıl çalıştığına ve hastaların, rahat ve ağrısız yaşayabilmeleri için bu alanlarda oluşan sorunların düzeltilmesine odaklanır.

Cerrahi Uygulama Gerektiren Ortopedik Travmalar

Ortopedik vakaların çoğunda cerrahi gerektiren ortopedik travma vardır. Bunlar cerrahi olmayan tedavilerin veya tedavinin uygulanmasına rağmen iyileşmeyecek durumlardır. Ortaya çıkan en yaygın ortopedik travmalar arasında karpal tünel sendromu gibi tekrarlayan yaralanmalardır. Yine de diğer tekrarlayan travma türleri, fizik tedavi veya cerrahi gerektirebilecek eklem iltihabına yol açmaktadır. Bazı durumlarda, ortopedik travma için en iyi müdahale ortopedik cerrahi, ardından fizik tedavi ve ağrı ve iltihaplanmayı gidermeye yardımcı olan ilaçlarla desteklenmektedir.