Mersin Ortopedi Uzmanları Ayak Kemiği Ameliyatı

Mersin ortopedi uzmanları ayak kemiği ameliyatları ile birlikte özelliklerin kadınların hayatlarını daha konforlu hale getirmektedirler. Ayak kemiklerimiz uzun zaman boyunca vücudun yükünü taşıyabilecek şekilde gelişmiştir. Ama ekstrem etkiler altında kalmasına neden olan çeşitli etkiler sebebiyle bu kusursuz süreçte bozulmalar meydana gelebilir. Bu durum bazen o kadar rahatsızlık veren ağrılı bir süreç haline gelir ki ameliyatla müdahale edilmesi gerekebilir.

Bu durumlar genel olarak bireyin yürüme, ayakta durma kapasitesini etkiler. Bazen de çok fazla ağrı ve sıkıntı vermektedir. Ayak kemiği üzerinde meydana gelen her türlü deformasyon ve yaralanmaların tedavisi Mersin ortopedi uzmanları tarafından gerçekleştirilir. Vücut için ayakların fonksiyonları çok önemlidir. Bu nedenle gerek cerrahi gerekse cerrahi olmayan müdahalelerin tamamı ayak anatomisi üzerinde uzmanlaşmış olan hekimler tarafından yapılmalıdır.

Ayak Kemiği Ameliyatı Neden Yapılır?

Mersin ortopedi uzmanları ayak kemiği ameliyatı kararını vermek için bazı kriterlere bakarlar.  İlk olarak hastanın ayak kemiğindeki problemler artık hastanın mobilize olmasına engel teşkil ediyorsa ve ya ayakta durmasına bile mani olacak derecede ağrı veriyorsa işte o zaman cerrahi müdahale kararı alabilirler. Bu ayak kemiği problemlerin arasında halk arasında “kemik çıkıntısı” adı verilen “halluks valgus” gibi deformasyonlar gelir.

Bu ameliyat her başvuran hastaya yapılmaz. Bu şikâyet oluşmuş şekilde başvuran hastalara ilk olarak kemik çıkıntısı ilerleme hızını azaltmak amacıyla cerrahi olmayan müdahaleler yapılır. Ameliyata karar vermede referans alınan semptomlar ağrının şiddeti ve mobilize olmaya engel durumudur. Ama Mersin ortopedi cerrahları hastaları arasında estetik amaçlı olarak da bu ameliyatı talep edenler bulunmaktadır. Bu hastaların ayak kemiğindeki deformasyon ağrılı olmasa da hayatını yaşanmaz hale getiren estetik kaygılar nedeniyle de cerrahi müdahaleye karar verilebilir.

Ayak Kemiği Ameliyatı Mersin Ortopedi Uzmanları Tarafından Nasıl Yapılır

Ayak kemiği ameliyatı, Mersin Ortopedi uzmanları tarafından sorun ve sorunun neden olduğu anatomik bozulmalara bağlı olarak değişiklik gösteren yöntemlerle yapılır. Hangi tekniğin uygulanacağı hasta özelinde Mersin Ortopedi uzmanları tarafından belirlenmektedir. Ayak kemiği ameliyatları iki saat civarında bir sürede gerçekleştiğinden genellikle lokal anestezi ile yapılmaz. Hastanın genel anestezi almasına engel bir sağlık sorunu yoksa genel anestezi uygulanır.

Ayak Kemiği Ameliyatı Öncesinde Yapılması Gerekenler

Ayak kemiği ameliyatı öncesinde yapılması gerekenler içinde ilk olarak ameliyatsız olabilecek tüm tedavi seçeneklerinin elenmiş olması gerekmektedir. Bundan başka özellikle hastaların kendi özel sağlık kontrollerinin yapılması şarttır. Gerekli kan tahlilleri ve görüntüleme tekniklerinin ameliyat öncesinde yapılması gerekir. Bu şekilde hem gerekli olan anestezi miktarına, şekline karar verilir hem de ameliyat edilecek olan bölgenin son halini görerek yapılacak olan cerrahi işlemin Mersin ortopedi uzmanları tarafından tespitine yardımcı olur.

Ayak kemiği ameliyatı olacak hastanın diyabet, tansiyon ve anksiyete gibi kronik hastalıkları olan kişilerin bu hastalıkları için kullandığı ilaçlardan bazılarına ara vermesi gerekebilir. Ya da Mersin ortopedi uzmanları tarafından ameliyat öncesinde ve sonrasında hastaya yapılması gereken ek müdahaleler olabilir. Bu bağlamda ameliyat öncesi tetkikler ve hastanın hikâyesinin doğru olarak alınması çok önemlidir.

Ameliyat Yönteminin Belirlenmesi

Ayak kemiği ameliyat yönteminin belirlenmesi için temel alınan referans nokta mevcut fonksiyon kaybını ortadan kaldırmaktır. Ayak, cerrahi girişimlerle olması gereken anatomik yapıya getirilerek doğal yapısına kavuşması sağlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda kırma, kemik alma ve törpüleme gibi bazı teknikler kullanılır. Özellikle ayak kemiği ameliyatı için kullanılan tekniklere gelince;

Artodez: En ileri evrede bulunan kemik çıkıntısı durumlarında Mersin ortopedi uzmanları tarafından uygulanan yöntemdir. Bu yöntemle deformasyona bağlı olarak tahribata uğramış olan ayak başparmak dokuları temizlenir. 10 derecelik bir açı ile kaynamasını sağlayacak sabitleme araçlarının monte edilmesi şeklinde Mersin Ortopedi uzmanları tarafından yapılır. Artrodez yöntemi en son uygulanacak olan cerrahi yöntemdir.

Tendon ve Ligment Onarımı: Tendon bölgesinde meydana gelen gerginlik ağrılara neden olur. Ağrıyı ortadan kaldırmak için bu bölgelere yapılan cerrahi müdahalelerde gerginliğe neden olan kısımlar kesilir. Bu sayede meydana gelen gevşeme ile ağrılı durumun ortadan kalkması amaçlanır.

Ekzostetomi: Ağrıya neden olan ayak kemiği çıkıntısı cerrahi müdahale esnasında çıkarılır. Ana tedavi yöntemi olmamakla birlikte destek tedavisi ya da sabitleme tedavisi olarak uygulanmaktadır.

Rezeksiyon Artroplastisi: estetik amaçlarla yapılan ameliyatlarda uygulanan bu yöntemde görünüş yönünden başarı oranı oldukça fazladır. Yaşlı ve ayaklarını az kullanan hastalara Mersin ortopedi uzmanları tarafından uygulanma sıklığı daha fazladır.

Osteotomi: Tarak kemiğinin kesilmesi olarak değerlendirilen bu yöntemde kesinin çıkıntıyla ters ama aynı derece açıya sahip olacak şekilde kesilmesi gerekmektedir. Bu sayede tarak kemiği kaydırılır ve çıkıntı tedavi edilebilir. Ayak ile ilgili yöntemlerde önemli olan temel prensiplerdir.

Mersin Ortopedi Doktorları Tarafından Yapılan Ayak kemiği Ameliyatı Sonrası

Operasyon sırasında çok kuvvetli ağrı kesici ve anestezi ilaçları verildiğinden hasta ameliyat sırasında herhangi bir acı hissetmez. Ameliyattan sonra da bu ilaçların bir kısmına devam edildiği için çok şiddetli ağrılar hissedilmesi pek görülen bir durum değildir.

Operasyon sonrasında ayağa kalkma ve yürüme için yapılan denemelerde ameliyat edilen ayağa fazla yük bindirilmesi önerilmez. Mersin ortopedi uzmanları, yaptıkları ameliyatların sonrasında koltuk değneği, yürüteç gibi yardımcı destek ekipmanları vererek hastaların temel ihtiyaçlarını kendilerinin görmelerine yardımcı olmaktadırlar. Ama en az 3- 4 hafta kadar ameliyatlı olan ayağının üzerine basmaması gerekmektedir. Ancak 4 hafta sonra hasta normal yürüme moduna dönebilir. Bu süre hastadan hastaya değişiklik gösterebilir. Ama en az 3 hafta kadar desteksiz yürümemeye dikkat edilmelidir. Hastanın hareket yetisi ameliyat sonrasında bir müddet düşük oranda seyreder.