Artroskopik Cerrahi Nedir?

Artroskopik cerrahi, doktorun cildinize küçük bir kesi yapmasına ve kalem boyutunda bir alet yerleştirmesidir. Artroskop cihazı, eklem yapılarını görüntülemek ve büyütmek için kullanılan küçük bir mercek ve aydınlatma sisteminden oluşmaktadır. Doktor bu cihaz sayesinde ekleminizi bir TV monitöründe görselleştirebilir. Mersin artroskopi tedavisi uzman ortopedist tarafından yapılmalıdır.

‘Artroskopi’ kelimesi ne anlama geliyor?

‘Artroskopi’ kelimesi iki ayrı Yunanca kelimeden türetilmiştir, “eklem” anlamına gelen “artro” ve içeri bakmak için “skopein”. Artroskopi kelimesinin tam karşılığı “ekleme bakmak” anlamına gelir.

Mersin Artroskopik cerrahi neden gereklidir?

Ortopedi uzmanı gereken durumlarda, tanı ve tedavisi için artroskopi kullanmaktadır. Bazı yaralanmalara röntgen, manyetik rezonans görüntüleme (MRG) veya bilgisayarlı tomografi (BT) tanı konabilir. Bununla birlikte, diğer yaralanmalar daha ileri tanı teknikleri gerektirmektedir. Artroskop, cerrahın daha kesin bir kesin tanı koymasını ve aynı zamanda yaralanmayı onararak, tedavi etmesini sağlamaktadır. Artroskopik cerrahi tedavisi uygulanan, yaygın durumlar şunlardır:

Enflamasyon – Omuz, dirsek, bilek, diz veya ayak bileği astarının şişmesi ve kızarıklığı
Omuz artroskopisi – Rotator manşet tendonunda yaralanma, pazı tendonunda yaralanma, sıkışma sendromu ve tekrarlayan çıkıklar
Diz artroskopisi  – Menisküs yırtığı, kondromalazi ve anterior de eklem hasarını değerlendirmek olarak yüzeyleri olarak bağ yırtılması çapraz şekilli
Kol artroskopisi- Yırtılan kıkırdak veya serbest cisimler, kemik ya da kıkırdak oluşumu

Artroskopi ile tedavi edilen bazı problemler nelerdir?

Mersin Artroskopi yöntemi ile tedavi edilen problemler;

Diz ön çapraz bağının rekonstrüksiyonu
Rotator cuff cerrahisi
Kemik veya kıkırdak kaybının giderilmesi
Yırtık bağların onarımı
Omuz, diz, dirsek, ayak bileği veya bilekte iltihaplı sinovyum astarının
çıkarılması Dizin yırtılmış menisküsünün onarımı veya çıkarılması

Artroskopik cerrahi ile en sık hangi eklemler incelenir?

Genellikle artroskopla incelenen altı eklem vardır. Bunlar diz, omuz, dirsek, ayak bileği, kalça ve bileğidir.

Artroskopi nasıl yapılır?

Artroskopik cerrahi geleneksel açık cerrahiden daha az travmatiktir. Ortopedi uzmanı, hangi eklem olduğu ve sorunun kapsamına bağlı olarak genel veya bölgesel anestezi uygulamaktadır. Eklem alanı etrafındaki diğer birkaç küçük kesi ile birlikte artroskopu yerleştirmek için deri üzerinde küçük, yarım santimetre genişliğinde, bir kesi yapılır.

Cerrah aletleri bu insizyonlardan geçirir ve onarım için kullanılan özel olarak tasarlanmış aletleri yerleştirmek için ek insizyonları kullanır. Uygulama sırasında, cerrah sorunu düzeltir ve hasarı gerektiği şekilde onarır.

İşlemden sonra, küçük insizyonlar dikiş ve bir pansuman ile kaplanır. Ameliyathaneden dinlenme odasına alınırsınız. Artroskopik cerrahi işlemlerin çoğu ayakta tedavi bazında yapılır.

Taburcu edilmeden önce, yaralarınıza nasıl bakacağınız, hangi aktivitelerden kaçınacağınız ve iyileşmenize yardımcı olmak için hangi egzersizleri yapacağınız konusunda doktorunuz tarafından talimatlar verilecektir. Ortopedi uzmanı tarafından belirlenen kontrol muayenesinde dikişler alınacaktır.

Artroskopik cerrahi olası komplikasyonları nelerdir?

Komplikasyonlar nadir olmakla birlikte artroskopi sonrası bazı komplikasyonlar görülmektedir. Bunlar bir damarda kan pıhtıları, enfeksiyon, aşırı şişme, kanama, kan damarlarına veya sinirlere hasar ve kas hasarını içerir.

Artroskopinin avantajları nelerdir?

Artroskopik cerrahi, daha hızlı iyileşme süresi ve daha az ağrı sağlar, çünkü işlem sırasında geleneksel açık cerrahiye kıyasla daha az kas ve doku bozulur. Çoğu hasta ayakta tedavi olarak tedavi edilir ve operasyondan birkaç saat sonra sosyal hayatına dönebilir.

Artroskopik cerrahi sonrası iyileşme nedir?

Küçük kesilerin iyileşmesi birkaç gün sürer. Ortopedi uzmanı, cerrahi pansumanın ne zaman çıkarılabileceğini size bildirecektir. Eklemdeki ağrı çok azdır, ancak maksimum iyileşme birkaç hafta sürebilir. Ortopedi uzmanı takip etmeniz için size özel bir rehabilitasyon planı belirleyecektir. Bu, üzerinde çalışılan eklem, yaralanma veya durumunuzun derecesi ve ciddiyetine ve mevcut sağlık durumunuza bağlı olacaktır. Çoğu sporcu birkaç hafta içinde normal atletik aktivitelerine dönebilir ve diğer hastalar kısa sürede normal aktivitelerine dönebilir.

Artroskopik cerrahi nasıl uygulanıyor?

Genel bir anestezi verilirse, bilinçsiz olacaksınız ve ameliyatınız sırasında hiçbir şey hissetmeyeceksiniz. Bölgesel anestezi alırsanız, kolunuz veya bacağınız birkaç saat uyuşur. İşlem sırasında da hiçbir şey hissetmeyeceksiniz.

Artroskopik cerrahi prosedürünüzden sonra hafif bir ağrı ve ağrı olabilir. Ortopedi uzmanı kullanmanız için bazı ağrı kesici ilaçlar yazacak ve ekleminize buz uygulamanızı tavsiye edecektir. Bu ağrı ve şişmeyi azaltmaya yardımcı olur. Eklem iyileşirken bandajlarınızı temiz ve kuru tuttuğunuzdan emin olun.